|
||||||||||||||
|
![]() |
پرده اول
من كه در سالهای اول كسب و كارم از شكایتها و تقاضاهای غیرمنطقی مشتریان جا خورده بودم، از پدر پرسیدم: چگونه میتوان لباسی را كه مشتری آشكارا به آن آسیب رسانده تعویض كرد؟
پس از یكبار پوشیدن پس آورده بود. او باید میدانست این لباس چقدر ظریف است. با قدرت مالی این زن برای ما ۲۰۰ دلار هزینه دارد و من او را به خاطر ۱۷۵ دلار قیمت این لباس از دست نخواهم داد». او سپس اضافه كرد: «وقتی با او صحبت میكنی، لبخند بزن».طی سالیان این زن بیش از ۵۰۰ هزار دلار از ما خرید كرد. به این ترتیب، من یكی از مهمترین دروس خود را در شغل خرده فروشی به دست آوردم. طولی نكشید كه حرف ما بر سر زبانها افتاد و در حالی كه از افتتاح فروشگاه بیش از یك سال نمیگذشت، فروشگاه مشتریان راضی بسیاری به دست آورده بود كه آن را به دوستان خود در آن منطقه توصیه میكردند. گاه فیلد خرید اما آن را به تن نكرد و دو سال بعد آن را به عنوان هدیه عروسی به خواهرزاده خود داد(!) گاه نهتنها آن كالا را پس گرفت، بلكه این كار را بدون هیچ جر و بحثی انجام داد. گاه وجود نداشت.اما همین نكته این كار را بسیار با اهمیتتر جلوه داد، آن بلوز كه در آغاز ۵۰ دلار قیمت داشت اینك پس از دو سال باید در بخش حراجی به هر قیمت ممكن به فروش میرسید. ی به این گستردگی داشته باشد و این رمز ماندگاری بسیاری از شركتها و داد و ستدهای كوچك و بزرگ در دنیاست. ندگان برتر جهان است. اگر به دنبال نسخه یا سرنخی برای برون رفت از وضعیت جاری خود هستید ناچارید كه از این نسخه استفاده كنید. است كه میگوید چه محصولی را باید تولید كنم. است كه میگوید برای آن كالا یا خدمت چه قیمتی باید تعیین كنم. است كه میگوید برای دسترسی به آن باید آن را كجا عرضه كنم. است كه میگوید اصلاً این كالا یا خدمت مناسب هست یا نیست. است كه میگوید اصلاً من در بازار بمانم یا ورشكست شده و بروم. » توجه میكنند. » یك نگاه به جلو. كاهش یابد سهم بازار نیز كاهش خواهد یافت. ان خود دارند. در این باره چهار واقعیت به شرح زیر وجود دارد كه میگوید: ان جدید ۵ تا ۱۰ برابر بیش از ایجاد رضایت و حفظ مشتریان موجود هزینه دارد. ان خود را هر ساله از دست میدهد. ان با توجه به نوع صنعت میتواند بین ۲۵ تا ۸۵ درصد سود را افزایش دهد. ان جذب شركت شدهاند، افزایش مییابد. انش راضی و یا خیلی راضی هستند. ان رقیبش ۹۰ درصد است، این مدیر وقتی دریافت كه هدف رقیب دستیابی به ۹۵ درصد رضایت مشتری است ناراحتتر شد.البته این را هم بگویم كه رضایت مشتری هدفی ضروری اما ناكافی است.زیرا رضایت مشتری در بازارهای به شدت رقابتی در پیشبینی حفظ مشتری ضعیف است زیرا شركتها به صورت منظم درصدی از مشتریان راضی خود را از دست میدهند. ان نیز میتواند گمراهكننده باشد زیرا احتمال دارد به علت عادت یا عدم وجود رقیب این اتفاق روی دهد. ان و به ویژه مصرفكنندگان كالا و خدمات خود بنشانند.حال به نظر شما چگونه میتوان از این اندازه فراتر رفت و در بازار پیشتاز شد؟
نظرات شما عزیزان: |
![]() ![]() |
درباره وبلاگ |
![]() |
به وبلاگ من خوش آمدید
http://www.upsara.com/images/3gigl4qmria0i6i9070.jpg
http://www.upsara.com/images/y63rpxda31npvkqg5wb.jpg
http://www.upsara.com/images/43m5old6eofi2owvc6dg.jpg
|
نويسندگان |
·
اسفندیاری |
جستجوي مطالب |
|
طراح قالب |
Template By: LoxBlog.Com
|
© All Rights Reserved to btca.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com